Market Access Strategy Manager

Internationellt läkemedelsföretag söker Market Access Strategy Manager med placering i Stockholmsområdet.

Som Market Access Strategy Manager är du ansvarig för att i linje med globala strategier utveckla och implementera nationella Market Access-strategier för ett antal produkter och terapiområden.

Arbetet innebär bland annat ansvar för att i nära samarbete med avdelningarna Medicin, Marknad och Sälj analysera och redovisa hälsoekonomiska resultat som är av värde för hälso- och sjukvårdens beslutsfattare, för att möjliggöra en korrekt förskrivning av produkterna. I positionen ansvarar du för att utifrån produkternas Global Value Dossiers skapa en nationell Value Dossier, som ska ligga till grund för ansökningar till TLV. Du kommer även att ansvara för att säkerställa bibehållen pris- och subvention under produktlivscykeln. Rollen innebär ett nära samarbete med det globala huvudkontoret och Price & Reimbursement-funktionen såväl som strategiska kontakter med hälso- och sjukvårdens beslutsfattare.

För att vara rätt kandidat har du har en hälsoekonomisk utbildning eller motsvarande, samt tre till fem års dokumenterad erfarenhet av hälsoekonomiskt arbete och en god analytisk förmåga. Det förutsätts att du är uppdaterad på situationen inom Market Access i Sverige och hur det påverkar produkterna. Du är senior i din roll, är självgående, affärsmässig och har en mycket god kommunikations- och förhandlingsförmåga. Tjänsten kräver även mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.

För ytterligare information kontakta Peter Singer telefon 0708 555 100.
Top